JLL rådgivare vid försäljning av kontorsfastighet i centrala Stockholm

JLL har agerat rådgivare till fastighetsägaren Europa vid försäljning av kontorsfastigheten Brädstapeln 13 på Fleminggatan 20 i Stockholm.

February 02, 2024

Daniel Anderbring

Head of Capital Markets
+46 (0) 70 846 47 86

Europa, en paneuropeisk fondförvaltare inom fastigheter, har i partnerskap med NCAP – Nordic Investment & Capital Partners sålt fastigheten Brädstapeln 13 som består av 13 000 kvadratmeter kontor. Fastigheten är belägen på Fleminggatan 20 på Kungsholmen i Stockholm. Fastigheten har genomgått en totalrenovering och fått flera nya hyresgäster och är nu 95 % uthyrd efter undertecknandet av den senaste kontorsuthyrningen i december 2023 till Ekonomistyrningsverket (ESV). Större hyresgäster i fastigheten är bland annat statliga Svensk Exportkredit, ESV och Svevia samt Groth & Co, SATS, Foodora och Bröd & Salt. Tillträdet skedde den 1 februari 2024. Köpare av Brädstapeln 13 är KPA Pension, som är en del av Folksam-gruppen.

- Vi har gjort ett lyckat arbete med fastigheten genom olika faser – flertalet stora uthyrningar, projektledning och nu försäljning. Jag är stolt över teamens insatser och den bredd och styrka vi kan uppvisa för att tillgodose kunders behov, säger Linus Ericsson, CEO, JLL Sverige.

- Vi är glada över att bistå Europa vid deras försäljning av en attraktiv kontorsfastighet i centrala Stockholm. Vi tackar båda parter för ett gott samarbete och gratulerar till en lyckad affär, säger Daniel Anderbring, Head of Capital Markets, JLL Sverige.