JLL rekryterar Erik Nyman till ny Head of Research

JLL fortsätter att satsa på en profilering inom corporate finance och rekryterar Erik Nyman som Head of Research

February 22, 2024

Linus Ericsson

+46 709 52 54 05

Erik kommer senast från rollen som Executive Director på MSCI Sweden. Han har en gedigen bakgrund inom fastigheter och finans med en examen i Fastighetsekonomi från KTH och som diplomerad finansanalytiker från Handelshögskolan. Erik började som aktieanalytiker på SEB Enskilda och var därefter Head of Equity Research på Kaupthing och Ålandsbanken innan han började på MSCI.

-          Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Erik Nyman. Erik är en auktoritet inom fastighetsmarknad och bolagsanalys som med sina djupa kunskaper kommer att bidra med analyser och insikter som ytterligare förstärker vårt breda erbjudande som spänner över fastigheter, kapitalmarknader och finans, säger Linus Ericsson, CEO JLL Sweden.

-          Det ska bli spännande att ansluta till JLL. Deras starka marknadsposition och breda kompetens inom fastighetstransaktioner, finansiering och corporate finance skapar intressanta möjligheter, speciellt i nuvarande marknadsläge, säger Erik Nyman.

Erik börjar hos JLL den 1:e mars 2024.