Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nyheter

Stockholm

JLL expanderar inom Retail tack vare stark efterfrågan från kunderna


​Marknaden för fastigheter riktade mot den svenska detaljhandeln blir allt hetare. Som en direkt följd av detta ökar även trycket på kvalificerad rådgivning inom sektorn. För att ytterligare stärka sitt erbjudande knyter därför fastighetsrådgivaren JLL nu Gabriella Johansson till sin avdelning Retail Agency.

Gabriella Johansson kommer närmast från kafékedjan Espresso House där hon varit tongivande på etableringsavdelningen. Hos JLL kliver hon rakt in i ett kompetent team som uteslutande arbetar med rådgivning kring lokaler anpassade för handeln.

- Vi är mycket glada att ha Gabriella ombord. I våra storstäder har fastighetsägarna verkligen börjat fokusera på sitt handelsbestånd vilket gör att vi växer i stadigt tempo. Gabriella kommer att utgöra ett viktigt komplement till vårt erbjudande mot fastighetsägare, speciellt då hon har en juridisk utbildning i kombination med erfarenhet från etableringsyrket, säger Martin Lindgren Head of Retail Agency på JLL.