Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nyheter

Stockholm

Superdry expanderar i Sverige


​​​​Det brittiska klädvarumärket Superdry expanderar i Sverige. Under 2015-2016 öppnar fyra butiker i Stockholm och Göteborg samtidigt som man söker fler etableringsmöjligheter för fortsatt expansion. 
JLL Retail Agency har agerat rådgivare åt klädkedjan i samband med deras inträde på den svenska detaljhandelsmarknaden.  

I november i år öppnar Superdry sina första butiker i Sverige, en butik i Mall of Scandinavia och i Täby Centrum utanför Stockholm. Under våren 2016 öppnar ytterligare två butiker. En i Gallerian i centrala Stockholm, och en i Vasakronans nyligen renoverade Kompassen i Göteborg. JLL Retail Agency har anlitats för etableringen av varumärket i Sverige.  

Intresset hos internationella varumärken för att etablera sig i Sverige har aldrig varit så högt som under 2015. Svenska konsumenter har under lång tid väntat på att Superdry ska etablera sig i Sverige. Mottagandet av modekedjan har varit oerhört starkt hos både fastighetsägare såväl som hos svenska konsumenter, något som tydligt visar på Superdry´s storhet och inflytande i modebranschen, säger Martin Lindgren chef för JLL Retail Agency. 

JLL Retail Agency söker nu tillsammans med Superdry potentiella lokaler för fortsatt expansion i Sverige. Det är framför allt ytor inom de större städerna som är av intresse. Superdry’s intention är att rekrytera lokalt så att lokal kultur kan blandas med den varumärkesupplevelsen som de erbjuder. 

Detta är en viktig del i SuperGroup’s strategi att bygga varumärkets närvaro i Europa och få ännu fler att upptäcka kvaliteten i Superdry’s produkter och bredden i sortimentet, säger Gail Abbott, Head of International Retail Supergroup.