Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nyheter

Stockholm

JLL anlitas för att etablera nytt klädkoncept i svenska externhandelsområden


Inom kort kommer svenska externhandelsområden få ett nytt tillskott i form av det nya klädkonceptet
CLUB XPRS. CLUB XPRS vänder sig till hela familjen och kommer att bli en ny svensk lågprisdestination inom mode och hemtextil. Förutom de mycket låga priserna karaktäriseras konceptet CLUB XPRS av uppdaterade basplagg i många färger. Konceptet kommer att särskilja sig från andra lågprisaktörer genom sin moderna och internationella profil, som bland annat inspirerats av flera internationella modekedjor.

Bakom det nya konceptet står Victor Appelqvist. Victor Appelqvist har sedan länge arbetat i det framgångsrika familjeföretaget Gina Tricot där han haft en central roll, bland annat som marknadsdirektör.

- CLUB XPRS kommer att erbjuda kläder, accessoarer och hemtextil, helt under eget varumärke och till marknadens lägsta priser, säger Victor Appelqvist grundare och VD på CLUB XPRS.

JLL Retail Agency har anlitats för etableringen av konceptet som initialt kommer ske i Sveriges externhandelsområden. Den första CLUB XPRS butiken beräknas öppna under våren 2016 för att sedan följas av flertalet etableringar under året.

- CLUB XPRS kommer att tillföra ett nytt  inslag till svenska handelsplatser. Det känns spännande att få arbeta med att etablera ett varumärke som kommer att välkomnas av både fastighetsägare och konsumenter, säger Martin Lindgren chef för JLL Retail Agency.