Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nyheter

Stockholm

Nytt kosmetikmärke väljer Sverige som nästa marknad


Det spanska kosmetikvarumärket 3INA har nu slagit upp portarna till sin första butik i Sverige. Med en vision att utmana den traditionella skönhetsindustrin inspirerar 3INA till en kreativ och normbrytande syn på skönhet. JLL Retail Tenant Representation har agerat rådgivare åt 3INA under introduktionen på den svenska marknaden.

3INA (uttalas Mina) öppnade sin första butik på James Street i Covent Garden, London, i februari tidigare i år. Sedan dess har kedjan etablerat sig i länder såsom Australien, Malta, Grekland, Italien och Sydafrika. Nu har turen kommit till Sverige och kedjan öppnar den 15e september upp sin första butik i Täby Centrum. Den 13e oktober kommer ytterligare en butik att öppna i Kista Galleria i Stockholm. Butikerna är 70 respektive 100 kvadratmeter.

Bakom varumärket står grundarna Pablo Riviera och Mark Eve med över tjugo års erfarenhet av att leda företag och skapa starka varumärken. Teamet har en stark förankring i branschen och består av bland annat Net A Porters Helen McGee i rollen som marknadschef. César Perez Luna med före detta chefsposition hos Sephora och Douglas tar rollen som Head of Development. Cristina Cobo tidigare verksam på KIKO intar positionen som Product Developer.

3INAs affärsmodell utmanar den traditionella skönhetsindustrin där upp till tre år är en vanlig tid för att skapa och lansera en ny produktlinje på marknaden. Företagets unika affärsmodell innebär att de kan göra detta på bara fyra månader.

- Att ha denna möjlighet ger oss fördelen att snabbt kunna plocka upp trender och skapa produkter som vi vet att våra kunder kommer älska, förklarar Mark Eve, medgrundare 3INA.

JLL Retail Tenant Representation fortsätter nu att söka efter ytterligare butikslokaler för vidare expansion på den svenska marknaden. Framför allt söker man efter lokaler i Stockholmsregionen, både fristående enheter och i köpcentrum är av intresse.

- Antalet internationella varumärken som etablerar sig på den svenska marknaden är fortfarande rekordhögt. Vi ser ett fortsatt starkt intresse, inte minst ifrån just kosmetikbranschen. 3INA har en nytänkande och imponerande strategi och vi är mycket glada att varumärket nu har valt Sverige som nästa marknad, säger Martin Lindgren chef över JLL Corporate Solutions i Sverige.