Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Nyheter

Stockholm

JLL utser Fredrik Kolterjahn till Head of Retail Advisory och markerar en tydlig satsning på detaljhandel


Fredrik Kolterjahn, nuvarande analyschef på JLL, utses till Head of Retail Advisory och blir det senaste tillskottet i JLLs satsning på detaljhandel.

 Fredrik har varit anställd på JLL sedan september 2015 och har under de senaste två åren i företaget arbetat för att utveckla analyskapaciteten och stärka bilden av JLL på marknaden. I maj i år utsågs han till ordförande i branschorganisationen Nordic Council of Shopping Centers, NCSC, under de kommande två åren. Inom ramen för Retail Advisory kommer Fredrik tillsammans med Elsa Merhawi, Head of Retail Development & Leasing, och hennes team arbeta för att utveckla JLLs erbjudande inom detaljhandel och ta en ännu tydligare position på marknaden.

- Vi har redan i dag marknadens starkaste totalerbjudande inom detaljhandel om man ser till de kompetenser vi kan erbjuda. Vi har experter inom analys, utveckling, värdering, hyresgästrådgivning, transaktionsrådgivning och uthyrning. Vi arbetar med de största fastighetsägarna i Europa och företräder globala detaljister som vill in på den svenska marknaden. Nu tar vi nästa steg och satsar ännu tydligare på rådgivning, säger Fredrik Kolterjahn.
 

- Genom denna rockad tillför vi ytterligare spjutspetskompetens till JLL Retail, ett prioriterat tillväxtområde där vi nu löpande tillsätter ledande expertis. Genom Fredriks ordförandeskap inom NCSC hoppas vi dessutom kunna bidra till en fortsatt positiv utveckling av detaljhandelsbranschen, säger Daniel Gorosch, vd JLL Sverige.

Fredrik tillträder sin nya roll efter sommaren i samband med att Tor Borg, JLLs nya nordiska analyschef, tillträder sin tjänst.