JLL hjälper Sverige för UNHCR att utveckla arbetsplatsen

juni 02, 2020

UNHCR:s svenska partner har valt JLL som samarbetspartner för att effektivisera och utveckla sin arbetsplats. Uppdraget är att utreda nuvarande kontors förutsättningar och möjlighet att byggas om för att skapa en bättre arbetsmiljö.

JLL undersöker även möjligheten för verksamheten att flytta till nya lokaler som både kan ge en bättre arbetsmiljö och spara kostnader åt Sverige för UNCHR. Kostnadsmedvetenhet är viktigt för organisationen. Insamlade medel ska hamna där de gör bäst nytta, att hjälpa flyktingar till ett bättre liv.

• Vi är en kvalificerad kunskapsorganisation och behöver verka i en professionell arbetsmiljö. För att vara konkurrenskraftiga och attrahera rätt kompetens behöver vi kunna erbjuda våra medarbetare en attraktiv och centralt belägen arbetsplats med närhet till goda kommunikationer. Det är inga låga krav vi ställer på JLL när de hjälper oss att optimera vårt lokalbehov. Vi är även tacksamma att JLL gör detta till en hanterbar kostnadsnivå för oss, säger Åsa Widell generalsekreterare UNHCR Sverige.

• Vi är glada över att kunna hjälpa Sverige för UNCHR att hitta en långsiktig och hållbar lösning för deras kontor och ge de anställda en bra och utvecklande arbetsmiljö, säger Anna Lorentz ansvarig för Tenant Representation på JLL Sverige. Vi ser fram emot att presentera den slutliga lösningen för Sverige för UNHCR:s framtida arbetsplats.

Sverige för UNHCR är FN:s flyktingorgans svenska partner och en ideell stiftelse med uppdrag att samla in pengar till människor på flykt i världen.

Om JLL

JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och 94 000 medarbetare, rankas vi bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. För mer information, besök jll.com.