JLL rådgivare till Slättö vid försäljning av portfölj med verksamhetslokaler i Stockholm, Mälardalen och Norrköping

Slättö Value Add I, genom Evolv Fastigheter, har genomfört en försäljning av en portfölj med verksamhetslokaler i stadsnära lägen i Stockholm, Mälardalen och Norrköping. Portföljen omfattar drygt 40 000 kvadratmeter och är uthyrd till en mix av små och medelstora företag med krav på ändamålsenliga lokaler för lager. Köpare är SLP, Swedish Logistic Property. JLL har varit rådgivare till Slättö i transaktionen.

November 15, 2021

Portföljen består av 11 fastigheter i Stockholm, Täby, Österåker, Enköping, Västerås, Uppsala samt Norrköping och har byggts upp av Evolv Fastigheter genom förvärv och projektutveckling. Hyresgästerna inkluderar stabila och välkända bolag såsom Dahl, Ramudden, Eniva, Packsize och Re-board. Kombinationen av starka hyresgäster och stadsnära lägen erbjuder framtida potential i både hyrestillväxt och tillkommande projekt inom fastigheterna.

-          Vi är stolta över det helhetserbjudande vi kan bidra med i det goda samarbetet med Slättö och Evolv i denna strategiska affär där man i samband med transaktion även blir aktieägare i SLP. Transaktionen bekräftar den starka marknaden för lager- och verksamhetslokaler i stadsnära lägen och den tydliga potentialen att öka driftnettot har stärkt intresset för denna portfölj ytterligare, säger Daniel Anderbring, Head of Capital Markets, JLL Sverige.

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $16.6 billion in 2020, operations in over 80 countries and a global workforce of more than 95,000 as of September 30, 2021. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.