JLL rådgivare när Kötthallen öppnar i Barkarby Gate

Kötthallen öppnar i Barkarby Gate. Butiken blir något utöver det vanliga där fokus ligger på att skapa den ultimata kundupplevelsen för alla köttälskare. JLL har varit rådgivare till fastighetsägaren Savills IM i uthyrningsprocessen.

April 14, 2021

Kötthallen har ett brett utbud av kvalitetskött och har länge varit en destination. Den nya butiken blir något utöver det vanliga med visionen att skapa den bästa köttupplevelsen i landet. Kötthallen öppnar sin verksamhet i Barkarby Gate till sommaren.

-          Vi som driver och jobbar på Kötthallen är riktiga köttnördar och glada att få ta vårt koncept till nästa nivå. Vi vill förutom att erbjuda kvalitetskött, bistå våra kunder med kunskap, tips och råd från allt till preparering, tillagning och servering, Säger Jim Celik, Vd och ägare Kötthallen.

-          Det är glädjande att ta in ett koncept som verkligen brinner för sin verksamhet. Vi är övertygade om att Kötthallen som experter på sin nisch kommer att tillföra mycket till platsen. Både för de som bor i området, de som arbetar här eller besöker Barkarby för att handla, säger Tina Ausmaa, Asset Manager, Savills IM.

-          Den fysiska handeln blir allt mer upplevelsebaserad. Därför är det extra roligt med ett koncept som tar detta till nästa nivå och som faktiskt gör det många pratar om. Vi gratulerar båda parter till en bra affär och önskar dem lycka till i sitt fortsatta samarbete, säger Malin Andersson, Director Leasing, JLL Sverige.

Barkarby Gate ligger vid infarten till Barkarby Handelsplats. Totalt har handelsplatsen15 andra hyresgäster, bland annat Clas Ohlsson, XXL, Ö&B, Arken Zoo, Kjell & Company och Trademax.