JLL rådgivare när Tobii Dynavox hyr 1 300 kvadratmeter kontor i Svea Artilleri

Tobii Dynavox, världsledaren inom kommunikationshjälpmedel har tecknat ett tioårigt hyresavtal om 1 300 kvadratmeter kontor i Svea Artilleri i Stockholm. JLL har varit rådgivare till fastighetsägaren Genesta i uthyrningsprocessen.

October 03, 2022

Den 13 000 kvadratmeter stora fastigheten längs med Lidingövägen genomgår en omfattande totalrenovering och erbjuder toppmoderna kontor med stark miljöprofil i centralt läge. Inflyttningen planeras att ske i augusti 2023.

-          Det känns väldigt bra att vi har hittat rätt lokal för vårt huvudkontor i Stockholm. Med moderna lokaler i attraktivt läge ser vi fram emot att fortsätta växa och hjälpa fler människor med funktionsnedsättningar att få en röst, säger Fredrik Ruben VD på Tobii Dynavox.

-          Vi är glada att välkomna ett modernt MedTechbolag som Tobii Dynavox till Svea Artilleri, säger Ted Söderlund, Head of Investment Management på Genesta.

-          Vi ser fram emot det fortsatta uthyrningsarbetet med Svea Artilleri och att erbjuda marknaden topprenoverade kontor med närhet till både grönområden och citypuls, säger Erik Skalin Head of Agency på JLL Sverige.

Tobii Dynavox är noterade på Nasdaq Stockholm (STO:TDVOX)

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $19.4 billion, operations in over 80 countries and a global workforce of more than 102,000 as of June 30, 2022. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.