JLL rådgivare till snabbväxaren Meds nya lokaletablering

Snabbväxande onlineapoteket Meds har tecknat ett hyresavtal om 5 600 kvadratmeter i Västberga med fastighetsägaren Catena AB. JLL Tenant Representation har varit Meds rådgivare vid affären.

October 26, 2020

Meds Apotek har vuxit ur sin nuvarande etablering i Västberga och är i stort behov av ett större lager och kontor. Överst på önskelistan var att stanna kvar i området. JLL Tenant Representation har genomlyst marknaden och presenterat lämpliga alternativ. Valet föll på fastigheten Nattskiftet på Västberga allé och ett hyresavtal om 5 600 kvadratmeter har tecknats med Catena. Hyresgästanpassningar genomförs för Meds nya arbetsmiljöer och distribution. Inflyttning sker i början av 2021.

-          Genom en stor vilja och engagemang av båda parter kunde vi hjälpa Catena och Meds hitta kreativa lösningar för utveckling av den gamla tågterminalen i Nattskiftet, säger Anna Lorentz, Head of Tenant Representaton, JLL.

-          Vår verksamhet har ett omfattande regelverk kring hantering av läkemedel och med vår nya etablering kommer vi fortsätta vår tillväxt utan att ge avkall på kvalitet och effektivitet i leveranserna till våra kunder, säger Marcus Ramstrand, Head of Logistics, Meds.

-          Vi är glada att Meds har valt att etablera sin verksamhet i vår fastighet. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete, säger Tobias Karlsson Regionchef, Catena.

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $18.0 billion in 2019, operations in over 80 countries and a global workforce of nearly 93,000 as of June 30, 2020. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.