JLL rådgivare vid uthyrning av 650 kvadratmeter kontor i Stockholm

Fastigheten Brädstapeln 13 på Kungsholmen är fullt uthyrd. Senaste avtalet med Pierce AB omfattar 650 kvadratmeter. JLL har varit rådgivare till fastighetsägaren i uthyrningsprocessen.

June 18, 2024

Fastigheten Brädstapeln 13 är belägen på Fleminggatan 20 på Kungsholmen i Stockholm. Pierce har tecknat ett hyresavtal om cirka 650 kvadratmeter kontor. Företaget flyttar in under fjärde kvartalet 2024 i ett modernt och effektivt kontor på tredje våningen i byggnaden.

Fastigheten som nu är fullt uthyrd har genomgått en omfattande renovering och består av 13 000 kvadratmeter toppmoderna kontor fördelat på sju våningsplan. Byggnaden är certifierad enligt BREEAM VERY GOOD samt hälsocertifieringen Fitwel. Fastigheten förvärvades tidigare i år av Folksam från Europa Capital.

-          På bästa sätt har vi slutfört vårt uthyrningsuppdrag i Brädstapeln 13 genom att hela fastigheten nu är fullt uthyrd. Det är vi glada för och vi tackar alla nya hyresgäster och fastighetsägare för ett bra samarbete, säger David Andrén, Head of Leasing.

-          Vi är glada att alla lokaler i fastigheten nu är uthyrda och vi ser fram emot att välkomna våra nya hyresgäster, säger Erik Löfberg, Tillgångsförvaltare Folksam Fastigheter.