JLL antar uthyrningsuppdrag av Castellum avseende 12 000 kvm logistik i Brunna

JLL har fått uthyrningsuppdrag av Castellum avseende logistikfastighet i Brunna, Upplands-Bro. Uppdraget omfattar totalt 12 000 kvadratmeter lager som är under uppförande och arbetet inleds omgående.

September 15, 2022

Invid E18 på Mätarvägen i Brunna uppför Castellum en lagerbyggnad om 12 000 kvadratmeter i utmärkt skyltläge. Byggnaden får elva meter i takhöjd, goda in- och utlastningsmöjligheter samt flera lasthus och portar. Fastigheten kommer att certifieras enligt Miljöbyggnad Silver.

-          Vi ser fram emot vårt samarbete med JLL och att kunna välkomna nya hyresgäster till vår nya moderna logistikfastighet i Brunna, säger Charlotta Gustafson, uthyrningschef Region Stockholm Norr, Castellum.

-          Vi är stolta över förtroendet från Castellum och ser fram emot vårt vidare samarbete. Fastighetens flexibilitet och dess utmärkta läge gör den attraktiv för många logistikaktörer, säger Erik Skalin, Head of Agency JLL.

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $19.4 billion, operations in over 80 countries and a global workforce of more than 102,000 as of June 30, 2022. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.