JLL expanderar och rekryterar fyra medarbetare till Capital Markets

JLL expanderar och förstärker Capital Markets med fyra nya medarbetare. Teamet utökas med en director, två senior associate och en associate.

April 15, 2021

Mimmi Gade börjar i slutet av juni som director. Mimmi kommer närmast från Cushman & Wakefield och har bred erfarenhet inom transaktionsrådgivning. Som senior associate börjar Henrik Wiksell den 26 april och Lukas Theander den 24 maj. Henrik kommer närmast från Croisette och Lukas från Savills. 16 augusti börjar Hilda Stensson som associate. Hilda kommer närmast från avslutade studier till Civilingenjör Lantmäteri vid Lunds Tekniska Högskola.

- Det är mycket glädjande att vi rekryterar fyra nya medarbetare som kommer att bidra till JLL:s fortsatta utveckling. Vi ser en fortsatt hög aktivitet i marknaden och vi har flyttat fram våra positioner och vårt avtryck i marknaden rejält sedan i höstas. Under första kvartalet i år hade vi den högsta marknadsandelen av alla säljrådgivare i Datscha Broker Rankings – och det är bara en del av vad vi gör inom Capital Markets. Vi har en hög ambitionsnivå och att vi knyter dessa personer till vårt team gör att vi kommer ett steg närmare vår målsättning att vara en ledande fastighetsrådgivare, säger Daniel Anderbring, Head of Capital Markets, JLL Sverige.

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $16.6 billion, operations in over 80 countries and a global workforce of more than 91,000 as of December 31, 2020. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.