JLL expanderar och rekryterar ny Head of Workplace Strategy

JLL expanderar och rekryterar Elinor Wattman som Head of Workplace Strategy. Med Elinor utvidgar JLL sin expertis inom hyresgästrådgivning genom ett fördjupat fokus på arbetsplatsstrategi och förändringsledningstjänster i Sverige.

May 31, 2023

Elinor är en erfaren arbetsplatsstrateg med passion för att driva förändring av arbetssätt och arbetsplatser. I sin nuvarande roll som Head of Workplace Experience för det svenska FinTech-företaget Zimpler har Elinor ansvarat för att sätta och implementera den globala strategin för den fysiska arbetsmiljön och anpassningen till Zimplers sätt att arbeta. Innan dess har Elinor varit ansvarig för att skapa en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser hos spelföretaget King, efter en lång karriär som FM-ansvarig hos Coor.

-          Jag är glad att få välkomna Elinor till JLL och hyresgästrådgivnings-teamet. Vårt ökade fokus på arbetsplatsstrategi och förändringsledning är en viktig pusselbit för att kunna leverera en fullskalig och högkvalitativ rådgivning för lokalförändringsprojekt till våra lokala och internationella kunder, säger Max Keysberg, Head of Project & Development Services.

-          Det känns oerhört spännande att få bidra till att utveckla och förstärka kunderbjudandet inom lokalutveckling och arbetsplats-strategi inom JLL. Jag ser väldigt mycket fram emot att vara en del av JLL’s framgångsrika team, säger Elinor Wattman.

Elinor börjar på JLL den 1 juli.