JLL får uthyrnings- och utvecklingsuppdrag för Klara Townhouse

JLL har fått uthyrnings- och utvecklingsuppdrag för Klara Townhouse, Lagern 15 av LO. Fastigheten är centralt belägen, invid Norra Bantorget i Stockholm, på Olof Palmes gata 23.

November 26, 2020

Fastigheten består av 2 000 kvadratmeter kontor fördelat på sex plan. JLL påbörjar utvecklingen av fastigheten till ljusa och flexibla kontor med bevarad charm samt uppfräschning av entré och trapphus.

Projekt Klara Townhouse är ytterligare en satsning från fastighetsägaren. LO äger flera fastigheter runt Norra Bantorget, bland annat Lagern 11 (Klara Omega) och Klockan 10. JLL har sedan tidigare uppdrag av LO för de fastigheterna och arbetar på att skapa ett kluster av attraktiva och topputvecklade fastigheter i området.

• Vi fortsätter att utveckla våra centrala fastigheter och är glada att utöka samarbetet med JLL, säger Frank Henriksson, VD Kungslagern (LO).
  • Det är mycket glädjande att vi får fortsatt förtroende från vår uppdragsgivare LO att utveckla och hyra ut ännu en fastighet vid Norra Bantorget. Vi ser fram emot att fylla Klara Townhouse med nya hyresgäster, säger Theodor Jarnhammar, Head of Office and Industrial Leasing, JLL.

Läs mer om projekt på klaratownhouse.live.jll.com

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $18.0 billion in 2019, operations in over 80 countries and a global workforce of over 92,000 as of September 30, 2020. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.