JLL rådgivare när MediaMarkt öppnar på Drottninggatan

MediaMarkt öppnar ett flagship-varuhus på Drottninggatan i Stockholm. Clas Ohlson hyr ut cirka 3 500 kvadratmeter till Media Markt, i lokaler där Intersport tidigare var hyresgäst. JLL har varit rådgivare till Clas Ohlson i uthyrningsprocessen.

April 06, 2021

MediaMarkt väljer att etablera sig på Drottninggatan. De värdesätter högt de kundflöden som finns på platsen idag. MediaMarkt öppnar sin verksamhet på Drottninggatan till sommaren.

-          Vi är väldigt glada att få MediaMarkt som grannar. De kommer bidra till Drottninggatans utbud och attraktionskraft och vi ser att vi ömsesidigt kommer att kunna bidra till positiva kundflöden för varandra, säger Trond Martin Nettelhorst Tveit, Head of Store Footprint på Clas Ohlson AB.

-          Vi är stolta över att vara rådgivare till Clas Ohlson i denna uthyrning, som är unik i sitt slag med 3 500 kvadratmeter mitt på Drottninggatan samt att i rådande marknadsläge slutföra med en stor internationell aktör, säger Mikaela Murray, Director på JLL Agency AB.

Lokalen ligger på Drottninggatan 53, granne med Clas Ohlson och Stadium.

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $16.6 billion, operations in over 80 countries and a global workforce of more than 91,000 as of December 31, 2020. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.