JLL rådgivare vid försäljning av logistikfastigheter omfattande 110 000 kvadratmeter

JLL har agerat rådgivare till Inlog vid tecknande om försäljning av tre logistikfastigheter under uppförande i Norrköping, Eskilstuna och Jönköping till BlackRock. Försäljningarna har skett i tre separata affärer.

May 02, 2023

Daniel Anderbring

Head of Capital Markets
+46 (0) 70 846 47 86

Fastigheterna är anpassade för framtidens logistik vad gäller automation, miljöcertifiering och energi. Solpaneler kommer att installeras på taken och fastigheterna förberedas för automatiserad lagerhantering.

- Efterfrågan från logistikhyresgäster är fortsatt hög. Detta skapar också en stark investeringsvilja inom logistikmarknaden för moderna och hållbara logistikfastigheter i bra lägen, långa hyresavtal och starka hyresgäster. Försäljningarna till BlackRock är ett bevis på det och visar att Inlog har ett koncept och erbjudande för framtidens logistik, säger Andreas Ekberg, delägare på Inlog.

- Trots det nya marknadsläget ser vi ett fortsatt stabilt intresse för moderna logistikfastigheter i attraktiva lägen. Vi tackar båda parter för ett gott samarbete och gratulerar till lyckade affärer, Lena Grimslätt, Senior Director JLL Sverige.

Affärerna har skett utanför marknaden. Transaktionerna förväntas att slutföras vid färdigställande.

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities. JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $20.9 billion, operations in over 80 countries and a global workforce of more than 103,000 as of December 31, 2022. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com.